jag önskar, faktiskt'

jag önskar att du inte tyckte som jag
att du inte förstod mina ord
när de är som sårigast

jag önskar att du inte tyckte det var hårt
att du aldrig skrapat dina knän
på livslång mark av rädsla
jag önskar dig inget av det där

jag önskar att dina nätter var kortare
och längre på samma gång
att de fanns där för att lugna
och inte skära dig i bitar
vill inte att du ska kunna drunkna i dig själv

jag önskar att jag kunde göra någonting
något större än ord
ge dig en famn du verkligen skulle kunna leva i
önskar att mina ord var som smärtstillande för dig

och att jag kunde absorbera upp
alla dina salta droppar

förlåt kära, jag kunde kanske gjort så mycket mer.


Kommentarer
Postat av: hon som skulle dansa tills hon gick sönder

. du skriver luften in i mig igen.

2009-09-27 @ 16:50:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0