vägrar torka'

mindre idag
allting har fastnat på min tunga
som vill in under min hud
förstår inte vad du säger när mina andetag knappt ger
dig blåmärken på din näsa

jag förlorar mig i asfalten
där jag går vilse i svart på vitt
och vaknar upp röd med blod i min ihåliga mun
allt gör ont som inte är gjort av värme nu
allting som inte får världen att sluta gå av
bit för bit

din kind är min enda trygghet
din kalla vita trasiga saltvattenkind

står ostadigt på nästan obefintliga ben
ingenting räknas som bara nästan finns
jag målar upp en ny värld
med färgerna jag älskar
färgen hamnar på min kropp
färgar av sig
vägrar torka lika snabbt som rött
kommer aldrig kunna slå sig till ro
jag måste gå min väg nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0