punkterad'

förvirringen stiger till en högre grad
och mina läppar kommer inte tina idag

går hål i varje steg jag tar
och ingen borde få gråta så
man dör om man gråter så

när de starkaste faller ut genom ett fönster
väcks spöken till liv
rädslan för att varenda pelare kan falla
för hur ska jag kunna fånga dig när ditt fönster
är flera mil bort, flera nätter före mig?



skakade av mig några tankar idag
lät de falla handlöst bakom mina blodiga fötter
tappade taget om något
jag aldrig kunnat sätta ord på
men det hann ikapp min tysta röda kropp
högg mig
där allt gör ont
punkterade en lunga och två hjärtan
utan ett ord

ingen borde få gråta så
man dör om man gråter så


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0