mer värt'

något annorlunda i höstmörker
som inte skär eller skriker
något som inte hugger benen av den som
verkligen försöker. stå
något som inte spyr en helt kyla över


något annorlunda så overkligt vackert
i höstmörkret
något som når dit smärtstillande inte når
något som nått in,
lagt sig bredvid sår,
för att lugna och värma

något som är det finaste jag vet
när det inte stjäl mina andetag
för sakens skull
något med tusen ord som aldrig slår
bara lugnt går in under min hud
något som bara får mig att känna mig mer
värd


något
ofattbart

Kommentarer
Postat av: denlillasigmullvaden!

tror aldrig jag träffat en sån fin person som du, vet inte vad jag ska skriva...tappar alla ord ens, när du skriver så fint!

men du är verkligen det finaste

2009-10-23 @ 07:57:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0