lugn mitt hjärta, lugn, lugn'

det var aldrig riktigt meningen
att du skulle falla under mina kalla händer
aldrig riktigt min avsikt att skapa mer av det jag hatar
och mata dig med det

kanske tvingas jag att vakna
för att kunna värma dina tankar
isåfall är det värt att slå huvudet i morgonen
varje dag


men det är när man borde sova
som man ständigt måste tampas med monster
när man borde släppa taget eller en hel tyngd
som man låter snaran strama åt, lite hårdare

det är alltid försent
att slå sig fri

där sömnen och de odrömda drömmar skulle ligga tyst
ligger en kall plats vid ryggraden, skriker
en oändlig säng som nyss varit minimal
där ångesten nu får plats på huvudkudden
och förvirringen dansar i nyvunna sår

det är när man borde sova
som man ständigt måste sitta nattvakt
för att bibehålla det obefintliga lugnet'


Kommentarer
Postat av: h on.

Kajsa d u skriver så vackert. Jag önskar dig något litet vackert varje dag. så att dina ögon hålls vakna tills vi ses igen. då ska vi dansa. då ska vi vara hela. det är vi.

2009-10-06 @ 20:41:12
Postat av: Anonym

Jag räknar mig lugn, vackert

2009-10-14 @ 11:52:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0