klara dig'

det är i erat blod
och det skvätter i min panna
hamnar under en hud jag inte visste fanns
allt så nytt, ovant, kaosfärgat.

vågar inte släppa orden
vågar inte låta dem gå fria jämte dig nu
du är för sårbar och jag för livrädd

kan inte vakna upp som jag somnade
så jag vill göra om det igen
kan inte somna som jag vaknade
så jag vänder mig ut&in för att inte slitas isär
av alla knivar i mina händer.

om du vill får du klä mig i sånger
leta upp något att rena mig med
skrubba bort oron som svider i mina ögon
och skölj bort bromsspåren nedanför dem

allt svider som inte är vitt
allt går hål på som inte är helt

(dina ord ikväll är som en famn min vän)

jag kan inte somna som jag vaknade
& jag kan inte vakna som jag somnar.

Kommentarer
Postat av: kornelia

kanske en annan varm natt.

jag tycker om allt och slutet är guld.

2011-07-29 @ 11:29:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0